Escoles Coeducatives posa en marxa una campanya per treballar l’autoestima i fer front a la hipersexualització

Escoles Coeducatives posa en marxa la campanya “Cos i Ficció. Autoestima i hipersexualització en infants i joves” a les escoles públiques de Sant Cugat en el marc del 8 de Març, Dia Internacional de les Dones, per visibilitzar i treballar sobre un problema amb gran incidència i que afecta greument a aquests col·lectius.

La campanya consta d’un dossier (què és la hipersexualització, conseqüències, vídeos, recursos, contes, etc.) i activitats didàctiques per fer a l’aula, segons els diferents cicles educatius. Així els centres educatius treballaren la temàtica des de l’horari lectiu i des del migdia a través de les entitats del lleure educatiu tant pel 8M com al llarg del curs.

Tanmateix es tracta d’una campanya que també han fet arribar a instituts, caus i esplais, i biblioteques municipals, que faran recull de contes en la temàtica, i que està tenint molt de ressò fora del municipi. De moment, es farà també a instituts i escoles de Mallorca, Sabadell, Barcelona, Sant Fost de Campsentelles, Sant Llorenç Savall i Castellar del Vallès, entre altres.

L’autoimatge, i com a conseqüència, l’autoestima i l’acceptació del propi cos, que tenen infants i joves, ve molt condicionada per les imatges i missatges que reben tant des dels mitjans de comunicació, la publicitat, les pel·lícules i dibuixos animats, les xarxes socials, i la resta de la societat en general. 

“Cos i Ficció. Autoestima i hipersexualització en infants i joves” és una proposta validada per expertes en la temàtica com són Núria Solsona (catedràtica en Educació i investigadora en Coeducació), Anna Plans (presidenta de l’Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya) i l’Elisenda Pascual (psicòloga especialitzada en acompanyament familiar). Precisament elles seran les ponents del debat online que es farà el 9 de març per a completar la campanya.

L’autoimatge, i com a conseqüència, l’autoestima i l’acceptació del propi cos, que tenen infants i joves, ve molt condicionada per les imatges i missatges que reben tant des dels mitjans de comunicació, la publicitat, les pel·lícules i dibuixos animats, les xarxes socials, i la resta de la societat en general. No hi ha dubte que és un problema que estan patint molts infants i joves, i que s’agreuja amb la hipersexualització, present en tots aquests missatges i imatges.

Per posar solament un estudi com a exemple, l’últim informe de l’Observatori 01-17 BCN, vides i drets de la infància i l’adolescència a Barcelona, el 27% dels nens i nenes entre 10 i 12 anys expressava malestar i un 44% dels adolescents no es mostraven satisfets.

S'han fet ressò de la campanya:

Comentaris