El Joan Maragall celebra el Dia de la Nena i la Dona Científica

L’escola Joan Maragall està celebrant aquests dies la commemoració del Dia Internacional de la Nena i la Dona Científica (11 de febrer), proclamat per l’ONU, amb l’objectiu de conscienciar al món de la bretxa de gènere en les ciències, i promoure una major participació i progrés de les dones i les nenes en la ciència. 
El centre s’afegeix, d’aquesta manera, a la resta d’escoles, instituts i universitats, entitats, administracions públiques i associacions locals i internacionals que commemoren l’11 de febrer arreu del món.  
Tota la comunitat educativa (equip docent, infants, famílies i educadors/es en el lleure) poden trobar al seu abast informació per conscienciar i visibilitzar la desigualtat de les dones en les ciències i fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i els nens. A més, es realitzaran diverses dinàmiques i es visionarà un vídeo en el que infants de l'escola parlen de familiars que treballen en ciència. És el cas de la l'Amelie, de P3, que presenta la seva tieta Lara, enginyera d'embalatge. Altres infants aprofiten una festa d'aniversari per explicar que tenen mares, ties i amigues que són científiques i enginyeres!
Per què celebrar l’11 de febrer? 
“Els estereotips de gènere sobre la capacitat intel·lectual apareixen aviat i influeixen en els interessos de les nenes, tal com afirma la revista Science en un article publicat el 2017 i que recull la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Segons aquest estudi, a partir dels 6 anys, les nenes es consideren menys brillants que els nens, i s’autodescarten pel que fa a ser matemàtiques, físiques o enginyeres. 
Quines són les conseqüències?: només el 28% dels investigadors del món són dones, segons la UNESCO, i en l’ensenyament superior només el 35% dels estudiants de carreres STEM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Matemàtiques en les seves sigles en anglès) són dones, assegura la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. 

 



Comentaris